Piet Heyn Award 2013

Cardiologie Centra Nederland en Belsimpel.nl winnen Piet Heyn SMA Awards 2013

 

Archief : Piet Heyn Award 2013, drie genomineerde partijen


Op 31 oktober jl. reikte de SMA voor de vijfde keer de Piet Heyn SMA Awards uit. Ook dit jaar gebeurde dat in de prachtige ambiance van het stoomschip Rotterdam en in aanwezigheid van vele captains of industry. SMA-Directeur Petra Claessen: “Bijna alle Partners van de SMA (de SMA kent ruim 100 Partners) waren aanwezig met hun commercieel directeuren. Zij dragen ons allen een zeer warm hart toe. De Piet Heyn SMA Awards hebben hun plek in de lijst van gerenommeerde uitreikingen dan ook al ruimschoots bewezen en verdiend. Ze zijn het toonbeeld van gedreven ondernemerschap en worden alleen uitgereikt aan bedrijven die in de markt echt opvallen. Bijvoorbeeld door hun grote commerciële succes of door hun vernieuwende concept. Het winnen van de Award brengt erkenning en opent deuren die anders gesloten zouden zijn gebleven. Gedurende de Award-ceremonie zijn verschillende sfeerbeelden en interviews opgenomen. Bovendien zijn er vele foto’s gemaakt en is er ook in de schrijvende media volop aandacht besteed aan de Awards uitreiking. Als directeur kan ik niet anders dan tevreden zijn over deze geweldige avond.”

 

Archief : Piet Heyn Award 2013, foto 2

 

Naast de twee grote winnaars – Cardiologie Centra Nederland, die de Piet Heyn SMA Award won én Belsimpel.nl die de Piet Heyn SMA Challenger Award veroverde – was er deze editie nóg een winnaar. Stichting Hulphond Nederland zocht en vond tijdens de avond diverse nieuwe donateurs. Dit gebeurde na een fantastisch pleidooi van keynote spreker Peter van Uhm, generaal buiten dienst en voormalig Commandant der Strijdkrachten én een vertederend optreden van een zeer jonge hulphond die nog helemaal aan het begin van zijn carrière staat.

 

Hoogtepunt

 

Na de bekendmaking van de winnaar van de Piet Heyn Challenger Award werd door ss Rotterdam cateraar On Board On Shore op zeer professionele wijze het hoofdgerecht geserveerd aan alle ruim 175 gasten. Vervolgens stond er een 2e inspirerende keynote op het programma. Deze was van Ben Verwaayen, voormalig CEO van onder andere KPN en Alcatel/Lucent. Aansluitend werden de drie genomineerden voor de Piet Heyn Award – Cardiologie Centra Nederland, Terberg Leasing en Berendsen Textiel Service op het podium geroepen voor het hoogtepunt van de avond: de overhandiging van de Award.

 

Cardiologie Centra Nederland (CCN): “Zeer blij met deze blijk van waardering”

 

CCN is een nog jong concept, maar heeft enorme meerwaarde voor mensen die te maken hebben of krijgen met hart- en vaatziekten. Het voorziet echt in een behoefte en het is mooi om te zien dat dit ook erkend en gewaardeerd wordt. Wij zijn de SMA zeer erkentelijk dat ze ons met deze Award een platform geeft om onze dienstverlening breed onder de aandacht te brengen. De avond van de award-uitreiking was zeer professioneel georganiseerd en de locatie gaf de uitreiking nog extra cachet.”

 

 Archief : Piet Heyn Award 2013, John de Kock

 

CCN kreeg de prijs onder meer toegekend vanwege het vernieuwende karakter van het concept. “Zeker in een tijd dat de zorg voortdurend onder vuur ligt, getuigt het van moed om een nieuwe bedrijfsvorm op te zetten,” aldus de jury. “CCN treedt daarmee geheel in de voetsporen van zeeheld Piet Heyn en heeft deze award méér dan verdiend.” John de Kok: “CCN is een samenwerking tussen zelfstandige klinieken voor hart- en vaatziekten, huisartsen en ziekenhuizen. De kern van onze dienstverlening is dat we patiënten snel van een goede diagnose en behandelplan kunnen voorzien. Hiermee voorkom je lange onzekerheid én het draagt bij aan slagvaardig handelen. Over de landsgrenzen heen krijgen we inmiddels ook bekendheid. CCN is echt een fantastisch concept.”

 

Belsimpel.nl: over ambitie, groei én de SMA-award

 

De Piet Heyn SMA Challenger Award was dit jaar op overtuigende wijze voor Belsimpel.nl uit Groningen. In de ogen van de deskundige jury heeft het bedrijf alles wat nodig is om haar ambities waar te maken én waar deze prijs voor lef en ontwikkeling voor staat. De jury: “Het bedrijf zit vol plannen en dynamiek en opereert in een echte groeimarkt. Hoewel de directieleden jong zijn, is de bedrijfsvoering prima op orde en weten ze ook goed waar ze naar toe willen. Bovendien staat het bedrijf bekend als uiterst sympathiek.” Uit handen van Reinier Castelein (voorzitter De Unie) nam Belsimpel.nl-directeur Jeroen Doorenbos op 8 oktober jl. de prijs in ontvangst. Dat gebeurde tijdens het galadiner ter gelegenheid van de uitreiking van de Piet Heyn SMA Awards op de ss Rotterdam.

 

Jeroen Doorenbos: “Ik vond het een hele eer, dat wij deze vooraanstaande SMA-prijs wonnen. Het is een beloning voor het hele team en biedt mooie PR-kansen voor ons bedrijf. Bovendien zal het de partners met wie wij zaken doen, nóg meer vertrouwen geven. Belsimpel.nl maakte een hele snelle groei door en de manier waarop wij sales bedrijven, speelt daarin natuurlijk een belangrijke, doorslaggevende rol. Ons succes zit hem vooral in de details: onze procedures, website, logistiek én de prijs-kwaliteit is prima op orde. En verbeterslagen volgen elkaar snel op. Service is zeer belangrijk. Nu nog geldt de regel dat bestellen voor 20.00 uur betekent dat je de producten de volgende dag afgeleverd krijgt. Binnenkort is dat zelfs tot een besteltijd tot 22.30 uur gegarandeerd. Het lijkt een klein verschil, maar maakt echt onderscheid. Op korte termijn openen we overigens onze eerste winkelvestiging aan de Vismarkt in Groningen. Nederland zal nog veel van ons horen.”

Sales motto's

Salesmotto Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen