Profiel Florian Rottmann

 

Florian Rottmann

Salesmanager On Trade, Corporate & Private Sales

Moët Hennessy

 

Wat doet Florian?

 

Als salesmanager On-Trade, Corporate & Private Sales (CPS) binnen Moët Hennessy Nederland leid ik een team van 7 account managers/ ambassadors waarvan 5 in de On trade (horeca verdeeld onder gastronomie en trendy horeca) en 2 binnen CPS en zorg ervoor dat de verschillende doelstellingen worden behaald. Moët Hennessy, de Wines & Spirits divisie van de LVMH groep, een mondiale leider op het gebied van Luxury Wines & Spirits met vele iconische Huizen zoals Moët & Chandon, Dom Pérignon en Hennessy.

Ik ben verantwoordelijk voor de implementatie van de salesstrategie binnen de afdelingen en het jaarplan voor de verschillende kanalen en de verkoop van ons portfolio aan de horeca en het B2B en B2C segment. Vanuit een geïntegreerde aanpak van meerdere afdelingen faciliteer ik de nodige kennis en tools voor het sales team om de individuele doelstellingen zo optimaal mogelijk te kunnen bereiken en onze bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Verder ben ik lid van het Management team van Moët Hennessy Nederland. Ik ben er verantwoordelijk voor, dat wij onze partners zo goed mogelijk ondersteunen, gezamenlijk de gasten/ consumenten in een euforische omgeving van onze merken te laten genieten, om zo een fantastisch resultaat voor onze klanten te realiseren en onze merken nog sterker te maken. Met andere woorden: om de verwachtingen van onze klanten te behalen en uiteraard te overtreffen en tegelijkertijd ervoor te zorgen, dat de aantrekkingskracht en reputatie van onze merken door middel van kwaliteit, visibiliteit en activaties, ten allen tijde wordt versterkt.

Wie is Florian?

 

Naast het feit dat ik strijd om de titel van ‘Salesmanager van het jaar’ heb ik de de titel ‘vader van het jaar’ al weten te bemachtigen, althans als ik mijn twee zonen van 2 en 4 moet geloven. Maar zonder gekheid, ik ben 39 jaar oud, geboren in Aken en woon met mijn familie in Breukelen. De passie die ik heb voor de luxury business wat vaak gepaard gaat met het ultieme genieten, probeer ik dan ook privé zoveel mogelijk na te streven en zoek dan ook vaak, in goed gezelschap, de horeca op waar goed eten en drinken gewaardeerd wordt. Verder liggen mijn interesses bij voetbal, ben ik actief bij de plaatselijke voetbalvereniging, onderhoud ik graag mijn groot sociaal netwerk en maak ik deel uit van het bestuur van een oudledenvereniging van een studenten dispuut.

Wat is het salesmotto van Florian?

Stop selling, start helping-,

Een motto dat in de afgelopen twee jaar nog meer aan betekenis heeft toegenomen, een goede mindset is en de richting aangeeft hoe éénieder in de organisatie of afdeling te werk zou moeten gaan. Vanuit een servicegerichte aanpak ondersteunen en helpen wij onze klanten om de consumenten of de gasten een onvergetelijke ervaring te bieden. Hier maken onze merken dan ook vaak deel van uit, en uit zich onze support in een hogere rotatie van het product waarmee ook vaak een omzetstijging voor de klant wordt gerealiseerd. Deze mindset gaat bij ons vervolgens gepaard met een uitgesproken klantbelofte. Wij willen met veel passie en expertise de meest gewaardeerde partner van onze klanten zijn, gedreven door het aanbod van iconische merken, door creatieve en op maat gemaakte oplossingen aan te bieden en onze missie uit te dragen om gezamenlijk de beste ervaringen voor de gasten en consumenten tot stand te brengen. Zodra je met de klant meedenkt, authentiek blijft en helpt om de business te vergroten, is het mogelijk om een langdurige relatie op te bouwen met de klant waar wij graag in investeren. Wees trots op je klanten en help waar mogelijk, ook in tijden dat bijvoorbeeld de horeca het moeilijk had. Ik geloof in wederzijds vertrouwen tussen leverancier en klant en het feit dat bijzondere inspanningen op lange termijn altijd een positief effect hebben. Helping is winning!