Profiel Jamell Steevensz

Jamell Steevensz

Senior accountmanager

Enginear

Wie is Jamell?

 

Ik ben een sociale enthousiaste jongeman die opgegroeid is in een fijn gezin waar hard werken en gezelligheid voorop stond. Momenteel woon ik samen met mijn vriendin in het mooie Deventer en in de vrije tijd hou ik van een avondje ‘’kowet’’. Daarnaast fitness ik graag en ga ik een buitenlands avontuur niet uit de weg. Mijn eigenaardigheid is af en toe mijn zelfspot waar mensen vaak om moeten lachen. Ik word vaak ook wel de sfeermaker van de groep genoemd. Tot slot word ik blij van mensen trainen/opleiden en zou ik mij daar in de toekomst verder in willen ontwikkelen.

 

Salesmotto

‘’Het draait niet om overtuigen, maar om het inspelen op behoeften’’

In de arbeidsbemiddelingsbranche waarin ik actief ben wordt er naar mijn mening veel overtuigd. Schreeuwende vacatures met de hoogste salarissen, beste doorgroeimogelijkheden en gaafste bedrijfsuitjes. Kandidaten die worden voorgedragen alsof ze bergen kunnen verzetten. Zowel aan de kandidaten- als de opdrachtgeverskant wordt door arbeidsbemiddelaars alles uit de kast getrokken om de juiste match te creëren. Gevolg? Opdrachtgevers en kandidaten haken (later) af of komen iedere keer met bezwaren. Waarom? Als accountmanager weet je niet waar het bij de opdrachtgever en kandidaat echt om draait, want alles draait op dat moment om de accountmanager zelf.

Waar het echt om draait is het achterhalen van de behoefte. Waar worden ze nou op de lange termijn echt gelukkig van? Je kan als accountmanager alles op alles zetten om met spiegeltjes en kraaltjes een match op korte termijn te laten slagen waarbij dit ongetwijfeld zal lukken… Echter geloof ik erin dat wanneer je een duurzame match wilt creëren, je altijd gefocust moet zijn op de behoefte van beide partijen. Zodra je de behoefte weet kan je daar altijd het inhoudelijke gesprek over voeren, dat kan leiden naar je eigen dienstverlenging. Je komt daarbij sneller tot de kern en je kan daarbij bezwaren makkelijker achterhalen en weerleggen.
Pas wanneer je inspeelt op behoeften creëer je de echte meerwaarde!