Raymond Reedijk
Sales Director
KLM Nederland
Wat doet Raymond?
Als gezicht naar de zakelijke markt in Nederland ben ik als de Sales Director (Business) bij KLM Nederland verantwoordelijk voor zakelijke verkoop en activiteiten voor KLM, Air France en partner airlines. Vanuit die hoedanigheid coach en stuur ik een energiek team aan van 13 medewerkers die actief zijn op het gebied van Accountmanagement (portfolio beheer), Bluebiz* Program Management en Distributiebeleid. Door middel van het ontwikkelen van de juiste verkoopstrategieën op basis van onze marktpositie leveren wij als team een belangrijke bijdrage aan het KLM Nederland verkoopresultaat. Een voornaam doel in de huidige duurzame herstelperiode is het maximaliseren van zowel de omzet als het marktaandeel, waarbij het duurzaamheidaspect integraal wordt meegenomen in de samenwerking en dialoog met de bestaande en nieuwe zakelijke reisagenten, corporate accounts en Bluebiz-leden.
Wie is Raymond?
Na 14 jaar buitenland in diverse functies voor KLM is Bodegraven op dit moment de thuishaven voor mij en mijn gezin. Dit kleine kaasdorp is voor onze 3 zonen de eerste Nederland ervaring en een prima locatie voor wonen, werken en school en bovendien dicht bij vrienden en familie, omdat mijn vrouw en ik hier beiden zijn opgegroeid. In de zomerperiode zit ik graag na werk nog even op de racefiets en maak ik een rondje door het Groene Hart en natuurlijk bij thuiskomst niet de hond vergeten, want die wil graag ook nog even op stap in de avond. In de winter staat het weekje Serfaus met een grote cirkel in de agenda. Dit is echt mijn meest favoriete week van het jaar. Heerlijk de hele dag buiten, geen mail, geen bereik, samen met mijn vrouw en de jongens op de piste, en natuurlijk tussendoor genieten op een heerlijk terras. Een top week!
Wat is het salesmotto van Raymond?
“Be Brave – Werken aan duurzaam herstel’
Mijn salesmotto wordt gedreven door de situatie waarin we ons als luchtvaartindustrie en bedrijf bevinden op dit moment. De Covid pandemie heeft een enorme impact op onze bedrijfsresultaten, de verkoopstrategie en het reisgedrag van onze corporate accounts en zakelijke reizigers. Gelukkig zien wij in de cijfers een duidelijk van herstel en besluiten veel bedrijven weer zakelijk op reis te gaan. Het elkaar fysiek ontmoeten blijft een belangrijk onderdeel bij het international zakendoen. Vanuit onze Sales Blueprint ondersteunen wij de corporate accounts, Bluebiz leden en de zakelijke reisagenten in deze fase van herstel door te voorzien in de informatiebehoefte door middel van dedicated communicatie, het proactief meedenken in oplossingen, virtueel accountmanagement en het vertalen van opportunities in revenues. Specifieke aandacht is er in de samenwerking voor de duurzaamheidsdoelen van Air France KLM, de corporate accounts en de Nederlands overheid. Hierbij integreert KLM met behulp van het Fly Responsibly programma en het SAF (Sustainable Aiviation Fuel) -programma het duurzaamheidsaspect in de vernieuwde samenwerking.