Verkoopleider Škoda & SEAT
Van Tilburg – Bastianen
Wie is Stef?
Mijn naam is Stef Korswagen, geboren in Dordrecht (1994) en opgegroeid in Zevenbergen en later Etten-Leur. In mijn vrije tijd sport ik graag (voetbal en fitness) en vaar ik graag in de zomer door de Biesbosch.
Ik heb een vader, twee jongere zussen Amy en Liza en ben sinds 16 februari 2023 verloofd met mijn vriendin Kim waarmee ik nu bijna 3 jaar samenwoon.
Het plots overlijden van mijn moeder (2019) heeft mijn persoonlijke ontwikkeling in een stroomversnelling gebracht. Ik ben de strijd met mijn angsten en belemmeringen aangegaan en heb ruimte gegeven aan mijn gevoelskant die ik voorheen vaak wegstopte.
Wat doet Stef?
In mijn functie als verkoopleider/Salesmanager Škoda & SEAT ben ik de spin in het web en ben ik verantwoordelijk voor de totale sales van SEAT en Skoda binnen Van Tilburg-Bastianen.
Naast de aansturing van het showroomteam (5 adviseurs en één weekendkracht), werk ik nauw samen met onze 2 accountmanagers en 3 lease adviseurs in de buitendienst om onze gezamenlijke doelen te behalen.
Het ene moment zit ik met een wagenparkbeheerder aan tafel, het andere moment heb ik een 1 op 1 met mijn directeur of een verkoper.
Daarnaast voer ik gesprekken met onze importeur zowel met de rayonmanager als review en preview gesprekken op directieniveau voor scherpere condities en betere samenwerkingen.
Ik ben de ‘kickstart’ voor nieuwe marketingactiviteit. Proef ik een kans? Dan ontstaat er een plan wat bijna direct uitgewerkt en uitgerold wordt door een marketing afdeling.
Dit en nog velen andere taken houdt mijn werk divers en maakt ook mijn functioneren des te bepalender voor het zakelijk succes wat ik nu behaal.
Wat is het salesmotto van Stef?
‘Begin met het einde voor ogen’
Deze tekst van Stephen Covey is mij het meest bijgebleven uit mijn opleidingstraject tot verkoopleider. ‘Wat wil ik aan het einde van dit traject bereikt hebben? Wat is mijn stip aan de horizon? Waar wil ik naartoe?
Vandaag de dag gebruik ik deze nog steeds wanneer ik bezig ben met de lange termijn visie zowel persoonlijk als zakelijk. Bijvoorbeeld bij mijn carrièreplanning, doelstellingen formuleren of budgettering voor het komende jaar.
Dit motto komt bij mij in ieder sales overleg terug om de verkopers bewust te maken maar ook te houden van hun eigen salesdoelstellingen. Ben je op de goede weg of wat ga je er aan doen om bij je doel te komen? Daarmee is het ook een onwijs fijne tool voor coaching.