Huidige functie: Field Manager
Huidige werkgever: Hamilton Bright
Mijn beide ouders hebben een eigen horeca onderneming in Sneek, waar ik zelf ook woonachtig ben, en al sinds mijn tiener jaren vind ik het ontzettend leuk om hun daarbij te helpen. Ook nu ik meer sales ervaring heb opgedaan vind ik het gaaf om met hun mee te denken over hoe zij commercieel nog meer uit hun zaak kunnen halen. Nog steeds sta ik iedere zondag vrijwillig bij mijn vader in de zaak omdat ik het gewoon ontzettend leuk vind! Daarnaast ben ik helemaal in de wereld van padel gekropen en speel ik deze gave sport ook in competitie vorm. Vrienden en familie zijn voor mij onmisbaar en samen met mijn vriendin wil ik zoveel mogelijk van de wereld zien en ben ik 3 a 4 keer per jaar dus wel in het buitenland te vinden. Mocht je dus nog leuke reistips zoeken dan mag je mij altijd een berichtje sturen!
Voor Hamilton Bright ben ik sinds 2020 Field Manager voor de klant Upfield. Dit houdt in dat ik een team van 12 vertegenwoordigers + field coach aanstuur en daarnaast op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau overleg voer met de klant over de te varen koers met elkaar. Hierin hebben wij als faciliterende dienstverlener een sterke adviserende rol zeker aangezien Upfield zelf een jong en nieuw bedrijf is dat nog volop in ontwikkeling is om op de meest efficiënte manier de markt te bewerken. Upfield is een private equity club die eigenaar zijn van merken als Becel, Blue Band & Croma. Belangrijkste taak binnen mijn functie is om alle stakeholders aangelijnd te houden in het proces en om inzichtelijk te krijgen hoeveel ROI onze dienstverlening voor Upfield oplevert.
Doel van 2021 was om de investering met een factor 5 te vermenigvuldigen waarbij we uiteindelijk een flinke overperformance hebben weten te bewerkstelligen en een ruime factor 6 hebben gehaald. Dit succes is mede te danken aan de data gedreven tools die ik hiervoor heb opgezet waardoor inzichtelijk is geworden op welke werkzaamheden veel omzet binnen komt en waarop bijgestuurd moet worden om het optimale rendement uit het team te halen.
Wat heeft deelname aan de verkiezing Tyrone opgeleverd?
Voor mij was de SMA Young Sales Professional verkiezing één groot avontuur.
Het begon al met een interne verkiezing waarnaar ik doorstroomde tot de regio finales en uiteindelijk zelfs tot de landelijke finale in Grand Hotel Huis ter Duin. Voor mij was een pitch geven voor een jury maar ook voor een groot publiek volledig nieuw.
Ik heb tijdens dit traject zoveel hierover geleerd. Hoe presenteer ik mijzelf? Hoe breng ik een boodschap goed en duidelijk over? Zo maar een aantal voorbeelden! Naast dat ik hierdoor ontzettend veel heb geleerd heb ik ook een stuk bewustwording gehad over wat ik in mijn korte carrière nu al heb bereikt. Daarnaast heb ik zowel door mijn coaches als tijdens het SMA event ontzettend veel leuke mensen ontmoet en is mijn netwerk ontzettend verrijkt. Het is gelukkig ook nog niet ten einde want ondanks dat de verkiezing inmiddels is geweest sluit ik mij vanaf september ook aan bij de peer group en hoop ik nog een lange tijd betrokken te blijven bij SMA als wel de andere leden van de SMA.
Wat is het salesmotto van Tyrone?
“Hoe groter de uitdaging, des te bevredigender is het succes”
In de afgelopen jaren heb ik geleerd dat je nooit te snel moet roepen dat iets onmogelijk is. Toen ik de wensen/ verwachtingen vanuit mijn klant kreeg moest ik echt even slikken. Het leek een schier onmogelijke taak en mensen om mij heen zeiden al heel snel ‘dat kan toch helemaal niet?’ Ik kwam er echter al snel achter dat ik iemand ben die altijd zoekt naar oplossingen en mogelijkheden en mij helemaal vast kan bijten in de doelen die zijn gesteld. Als je dan uiteindelijk nog een flinke overperformance levert na een jaar flink ploeteren dan is dat een ontzettend bevredigend gevoel. Ik ben heel tevreden met de prestaties die ik tot nu toe heb behaald maar blijf altijd eager om toch nog net even dat stapje extra te zetten en er weer nog iets beters/ mooiers van te maken voor zowel mijn team, werkgever als wel de klant zelf!