Profiel Yfke van der Sloot

 

Yfke van der Sloot

Lead Zakelijke Markt

NS

Wat doet Yfke?

 

Binnen NS vervul ik de functie van Lead Zakelijke Markt, waarbij ik commercieel verantwoordelijk ben voor het klantsegment zakelijk. In deze rol stuur ik een afdeling met 70 medewerkers aan, die dagelijks onze bestaande en potentiële klanten adviseren bij het vormgeven en implementeren van een duurzaam mobiliteitsbeleid. Dit met als doel groei van marktaandeel in zakelijke mobiliteit. Van ZZP tot Groot Zakelijk, onze klanten zijn divers en verspreid over heel Nederland. Zelf houd ik mij bezig met visie en strategievorming, sturing op doorontwikkeling van zakelijke producten en services, aansturing op kaders, doelen en de coaching en ontwikkeling van medewerkers.

De markt van zakelijke mobiliteit is volop in beweging. Thema’s als verduurzaming, flexibilisering spelen hierbij een grote rol. NS is marktleider als het gaat om aanbod van duurzame mobiliteit, echter neemt concurrentie snel toe. NS is een maatschappelijke organisatie, met vanuit historie een sterk dienstverlenend karakter. Wil NS succesvol zijn in deze veranderende markt dan is een meer commerciële aanpak nodig.

Wie is Yfke?

 

Als manager in het commerciële domein ben ik succesvol door mijn achtergrond in HR, Marketing en Sales te combineren met een pragmatische aanpak. Weten waar je het over hebt, begrip van de klantbehoefte en kennis van waar het in de uitvoering over gaat. Daarnaast vanuit een centraal doel of uitdaging, stap voor stap ontwikkelen, het stellen van de juiste targets en een goede balans vinden tussen focus op resultaat en teamontwikkeling.

Samen met mijn man Jeroen en 2 kinderen, Bob (6 jaar) en Floor (3 jaar) woon ik centraal in Nederland in Amersfoort. Hier genieten wij volop van het leven. Naast een drukke baan en tijd voor ons gezin, heb ik beperkt ruimte voor hobby’s, maar voor koken en met name bakken vind ik altijd wel een moment. De mooiste creaties vliegen hier thuis uit de keuken, waar dan ook iedereen van meegeniet. Onze woning is in het weekend een zoete inval voor vrienden en familie en, zoals een echte Brabantse betaamt, staat de achterdeur altijd open.

Wat is het salesmotto van Yfke?

Alles start bij het stellen van (de juiste) doelen.

Het hebben van een duidelijk doel motiveert, zorgt voor verbondenheid en geeft energie om samen fantastisch resultaat te behalen. Doelen moeten uiteraard concreet en realistisch zijn. Hierbij draait het niet alleen om kwantitatieve doelen zoals omzet conversie of klanttevredenheid, maar zeker ook om kwalitatieve doelen zoals het overtreffen van de klantverwachting of het verhogen van het niveau van sales. Zodra de doelen zijn geformuleerd en er commitment is vanuit de teams, is er iets om naartoe te werken. Het stellen van de juiste doelen houdt je scherp, motiveert en zorgt ervoor dat je je blijft ontwikkelen. Met positief resultaat voor de klant.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen