Salesmotto Feddo Timmerman

20180308 SMA Sales Event pitch Feddo Timmerman

Senior Account Executive

Thinkwise

“Never let the things you can’t do, stop you from doing what you can.”

Feddo’s salesmotto is naar een citaat van president Ronald Reagan. “Ik heb een achtergrond in politicologie, en dan met name internationale betrekkingen. Ik heb een fascinatie voor het Amerikaans presidentschap. Reagan was een bijzondere vogel, een ex-acteur die het tot president geschopt heeft. Hij kwam uit een straatarm, gebroken gezin. Zijn hele leven heeft hij heel hard gewerkt om verder te komen. Hij heeft echt de American Dream waargemaakt. Hij had slechte ogen, was in veel dingen beperkt, maar hij had wel een mooie stem. Hij is dan ook begonnen als sportverslaggever voor de radio. Daar heeft hij uiteindelijk best wel wat geld mee verdiend, dat opgespaard en er een Nash Cabriolet van gekocht. Daarmee reed hij in 1937 vanuit Des Moines, Iowa vervolgens naar Hollywood om acteur te worden. Vanuit daar is hij uiteindelijk de politiek ingestapt om Gouveneur van Calfinornia te worden. De rest is geschiedenis. Het was misschien geen heilige man, maar zijn levensverhaal vind ik minstens net zo inspirerend als die van Kennedy of Obama. Als je er hard voor werkt, kan je het ver schoppen in het leven, ongeacht waar je vandaan komt of wat je beperkingen zijn. Als mens zijn we geneigd om te focussen op wat je niet kan, maar je moet je juist afvragen waar je kracht ligt en hoe je het verschil kan maken. Je hebt misschien wel bepaalde basiscondities nodig om te kunnen excelleren als individu, toegang tot gelijke startkansen, maar je moet er uiteindelijk zelf wat van maken.”

Feddo weet heel goed waar hij het verschil maakt. “Ik ben er goed in om connectie te maken met mijn klanten. Ik zoek samen met mijn klanten uit waar de uitdagingen zijn, waar ze tegenaan lopen, hoe wij ze kunnen helpen en op die manier samen succesvol zijn in het implementeren van oplossingen. Natuurlijk moet je bepaalde gesprekstechnieken goed beheersen, maar je moet vooral authentiek blijven. Ik probeer altijd een persoonlijke connectie te maken in mijn sociaal-zakelijke omgang. Ik probeer uit te vinden wie de persoon er achter is en zo een klik te vinden want business wordt je voor een belangrijk deel wel of niet gegund.  Ik hoor graag van klanten wat hun hobby’s zijn, waar ze gepassioneerd over zijn. Waar ik vooral aan merk dat ik hier echt onderscheidend in ben, is dat ik nog veel mensen spreek van oude trajecten. Ik weiger om sales als iets puur transactioneels te zien. Het is juist het begin van (hopelijk) een langdurige, succesvolle samenwerking. Het vinden van een klik gaat ook heel goed via Zoom of MS Teams. Je moet je heel goed voorbereiden. Zodat ze weten, die jongen heeft z’n onderzoek gedaan. Ik mik er altijd op om een persoonlijke klik te maken. Soms zit iemand daar niet op te wachten, dat kan. Meestal merk je wel dat als je vanuit de inhoud goed mee kunt komen, je proactief en goed voorbereid bent, dat je inhoudelijk alsnog een goede klik kunt vinden met elkaar. Nu we weer wat meer mogen, probeer ik hier en daar weer lunchafspraken te maken met mensen die ik nog niet in het echt heb gezien en ik denk dat ook dat allemaal wel los gaat lopen.”

Zijn salesmotto is tevens zijn levensmotto. “Ik ben een positief mens, en ik probeer graag nieuwe dingen uit. Zo ben ik onlangs een online cursus vogelspotten begonnen en ga ik mij opgeven voor de fysieke excursie later dit jaar. De pandemie heeft er voor gezorgd dat ik ben gaan reflecteren op wat ik nog niet heb gedaan, maar eigenlijk wel heel graag wil. Het leven is maar heel kort en voor niemand gegarandeerd. Ik vind het daarom echt belangrijk om dingen te ondernemen nu het kan. Ik hou van rock en metalmuziek, ik heb mijn hele leven al luchtgitaar gespeeld en ik ben tijdens de pandemie met gitaarlessen gestart. Golfen staat als eerstvolgende op het programma om te leren. Waarom zou je wachten totdat het te laat is? Iedereen kan alles doen, als je het maar echt wil en je er toe zet.”

Dit is het salesmotto van Feddo Timmerman, sinds kort Senior Account Executive bij Thinkwise, waar hij verantwoordelijk is voor business development. De focus ligt op het vervangen en/of moderniseren van core systemen die het hart vormen van de bedrijven die ze benutten, en het eventuele onderhoud daarvan.

Elke week gaan we in gesprek met een salesprofessional over zijn/haar salesmotto. De gesprekken van dit jaar kun je terugzien in één overzicht.

Mocht je geen lid zijn van de SMA en de SMA Weekly met daarin o.a. de rubriek Salesmotto zou willen ontvangen, laat dan hieronder jouw gegevens achter.

Aanmeldformulier maandelijkse blog