Een top-sfeer, mooie kandidaten voor de award, een scherpe keynote en een uitstekend verzorgd diner: meer superlatieven zijn er bijna niet te bedenken om de gala-avond op het ss Rotterdam te omschrijven. En deze beoordeling is meer dan terecht, want ook deze negende gala-avond rondom de Piet Heyn SMA Award, was in alle opzichten een groot succes. De prijs wordt uitgereikt aan organisaties die uitblinken op het gebied van ondernemersgeest en succes én durven vernieuwen en investeren. De avond begon met een gaaf openingsoptreden van dansers die op zijn zachtst gezegd, opvallend en bijzonder waren. Vervolgens nam voorzitter Coen Bos het woord en leidde het programma op een ontspannen manier in. De keynote kwam van Michel Schaeffer, oprichter van Bol.com en onder meer auteur van ‘Het geheim van Bol.com’. Hij gaf een aantal wijze lessen voor organisaties met groeiambities, waarbij één van de meest aansprekende opdracht was ‘om te veranderen als het nog kan én terwijl je groeit’. Michel gaf ook zijn kijk op de digitalisering, die volgens hem nog in de kinderschoenen staat.
CM grote winnaar
Naast het netwerken en het heerlijke diner was de prijsuitreiking natuurlijk hét moment van de avond. Onder de podiumkandidaten CM, KPN Corporate Sales en Friesland Lease was een gezonde spanning te voelen tot ze van juryvoorzitter én winnaar van de Piet Heyn SMA Award 2016 Harm-Jan van Pelt (Bavaria) de uitslag hoorden. CM werd uitgeroepen tot winnaar vanwege onder meer haar vernieuwende manier van werken. “CM heeft in de telecommarkt haar specifieke niche gevonden. Door messaging, voice, payment en identity services met elkaar te verbinden hebben zij een unieke propositie weten te creëren. De platte en gelijkwaardige ‘Team Tree’ werkomgeving zorgt voor veel energie, creativiteit én een optimale samenwerking.” Eric Fransen, salesdirecteur bij CM, nam trots de prachtige bokaal in ontvangst uit handen van Olympisch turnkampioene Sanne Wevers. Friesland Lease en KPN Corporate Sales werden respectievelijk de nummers twee en drie.
CM: wat een geweldige ervaring!
Voor CM was het een grote eer om genomineerd te worden voor de SMA Piet Heyn Award. Sales Manager Eric Fransen: “Binnen ons bedrijf was 2017 tot ‘het jaar van de sales’ benoemd. We wilden onze commerciële activiteiten weer een stap verbeteren door onder andere een nieuw CRM-systeem. We wisten dat we op de goede weg zaten, want de resultaten waren al zichtbaar. We hadden echter niet durven hopen, dat onze ontwikkeling ook zo snel gezien zou worden door anderen. Jan Baljeu, directeur Friesland Lease, is enthousiast over de SMA Piet Heyn verkiezing. “Het was een zeer interessant en inspirerend traject waar wij met veel plezier aan deel hebben genomen. Het maakt dat je echt met andere ogen naar je eigen organisatie gaat kijken. Wat voor ons heel vanzelfsprekend is, blijkt voor anderen niet altijd zo te zijn. Voor Gerard Schiebroek, Executive Vice-President Corporate Sales KPN, is de derde plek bij de SMA Piet Heyn Award verkiezing een mooie blijk van waardering. “Ik heb veel positieve reacties ontvangen op onze plek in de Top-3. Dat is niet alleen leuk voor mij, maar is vooral een prachtige beloning voor mijn team. We zien de derde plek als een bevestiging dat we op de goede weg zijn. En dat wordt ook zo gezien door onze klanten.” Lees meer, om de uitgebreide reacties van de drie kandidaten te lezen.
Naast juryvoorzitter Harm-Jan van Pelt bestond de jury uit de volgende leden: Eric Otto (lijstaanvoerder SMA TOP50 2017), Kristien Janssen (Commercieel Directeur van het Jaar 2015), Jurgen Hoogeveen (lijstaanvoerder SMA TOP50 2015), Frank van Nistelrooij (lijstaanvoerder SMA TOP50 2016), René de Backker (Commercieel Directeur van het Jaar 2014) en Wessel Berkman (Directeur van The Brown Paper Company).
Op onze fotopagina is een sfeerimpressie van de avond weer te vinden. Tevens is er een filmcompilatie van de gehele bijeenkomst gemaakt.