(Thuis) werkplek van Kirsten Vermulst

Kirsten Vermulst, accountmanager en coach bij Coach+Result. Tevens bestuurslid bij SMA-regio West Brabant. Deze week staat zij centraal in de rubriek “De werkplek van ….” Kirsten zal hierbij ingaan op de manier waarop haar (thuis) werkplek is ingericht, hoe zij haar dagelijkse routine aan de coronacrisis heeft aangepast en op welke manier zij met collega’s en klanten omgaat. Ook geeft ze nog een goede tip.

Hoe ziet jouw werkplek eruit?

 

20200612 Thuiswerkplek Kirsten VermulstDe eerste weken na het uitbreken van corona hebben we als gezin als heel hectisch ervaren. Ik heb kinderen op de basisschool. Dus heb ik naast het (thuis)werken, ook de rol van juf, mama en poets vervuld. Mijn grote geluk: ik woon 100 meter van mijn werk en ben dus één van de weinigen die bijna volledig op kantoor kon blijven werken. Thuiswerken heb ik daarom maar minimaal gedaan. Dit omdat ik het werken met de kinderen om mij heen lastig vond en ik tevens zo dichtbij kantoor woon. Nu gaan de kinderen weer volledig naar school en hebben we gelukkig ook weer een normale weekplanning thuis.

Hoe ziet jouw dagelijkse routine er uit?

 

Wij hebben dezelfde structuur aangehouden als op school bij de kinderen en heb met mijn man duidelijk afgestemd wie, wanneer en waar werkt. Wat mij nu rust geeft is de tijd die vrij is gekomen. Zo heb ik een stuk minder reistijd en geen last meer van files, omdat klantgesprekken en coaching niet op locatie plaatsvinden en evenementen en netwerkborrels ‘on hold’ staan. Ook is er meer tijd vrijgekomen voor sporten, bewegen en gezond koken. Ik ervaar dat online klantcontact, het beeldbellen, trainen en coachen als erg succesvol. Waar we voor de coronaperiode trainen en coachen op locatie of in ons trainingshuis in Ulvenhout zijn we medio maart volledig omgaan naar online. Zo trots om te zien hoe we alles hebben neergezet. Ook onze klanten reageren positief op onze live online contactmomenten en trainingen. Deze worden getypeerd als: persoonlijk, interactief en effectief.

Op welke manier volg jij het vakgebied Sales?

 

Op dit moment lees ik gerichte literatuur zoals Customer First magazines en de boeken: Extreem klantgericht van Danielle de Jonge en Ondernemen in Crisistijd van Femke Hogema. Hierin vind ik praktische tips en leuke voorbeelden. Denk in mogelijkheden, toon lef en zorg voor gerichte acties, is de rode draad in beide boeken. Beiden zijn wat mij betreft een absolute aanrader.

Ook leer ik van ondernemers om mij heen. Het is enorm leerzaam om te zien hoe iedereen anders omgaat met deze periode en er alles aan doet om toch te renderen. Interessant vind ik het als mensen wendbaar, flexibel, creatiever en inventiever worden met volle aandacht voor de klant. Juist die oprechte beleving, daar laat je het verschil zien. Een mooi voorbeeld vind ik van een lokale horecaondernemer uit Breda. ‘De Botanist’ is tijdens de lock down live persoonlijke cocktails gaan shaken op locatie (in de tuin of voor het huis). Verzin ludieke acties en je wordt gezien! 

Hoe onderhoud jij jouw contacten met collega’s en klanten?

 

Intern beginnen wij iedere dag met een gezamenlijk live online overleg. Zo weten we precies waar iedereen mee bezig is en wat er voor die dag op de planning staat. Uiteraard hebben we ook telefonisch contact en weten we elkaar te vinden via e-mail of WhatsApp. Ook pakken we projecten op waar we voorheen niet altijd aan toe kwamen. Zo ligt er volle focus op CRM en ontwikkelen we nieuwe trainingen.

Met mijn klanten heb ik via diverse kanalen contact: telefonisch, e-mail, online beeldbellen en sinds kort weer face-to-face. Ik merk dat we met zijn allen wat meer tijd hebben en er veel wederzijds begrip wordt getoond voor de situatie waarin we ons verkeren. Door het thuiswerken en het online beeldbellen worden je klantrelaties onbewust wat persoonlijker omdat je letterlijk de woonomgeving van elkaar ziet.

Welke tip heb jij voor de SMA-leden?

 

Vertel klanten welke impact het coronavirus heeft op jouw bedrijf en laat zien hoe je daarmee omgaat. Kortom: proactief klanten benaderen, oprechte interesse tonen, verbinden en goed adviseren. Daar geloof ik in.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen