Thuiswerkplek van Fabien Prelle (CSU)

20200424 Thuiswerkplek Fabien PrelleEen aantal weken voordat de coronacrisis begon, had ik toevallig mijn thuiswerkplek reeds ingericht. Mijn “huidige” werkplek is niet zo heel spannend, het is een gewone studeerkamer met een bureau erin. Daarnaast wat foto’s en een kast waar (te) veel spullen in zitten en die uiteraard nog een keer moet worden opgeruimd. 

Ik werk momenteel voor 90% vanuit huis en kom af en toe nog op kantoor of bij klanten. Hierbij houden we dan uiteraard de regels in acht door geen handen te schudden en houden 1,5 meter afstand van elkaar. Hiervoor werkte ik maar 1 % van mijn tijd thuis. Dat is wel een behoorlijke verandering.

Hoe ziet jouw dagelijkse routine eruit?

 

Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk dezelfde structuur te houden die ik gewend was. Dit helpt mij om gefocust te blijven en niet te snel afgeleid te worden van zaken die in en rondom het huis spelen.  Ik loop momenteel wel grote afstanden met mijn hond om toch voldoende beweging te krijgen. Hierbij houd ik mij uiteraard aan de 1,5 meter afstand. Een aantal dagen geleden was ik niet fit (verkouden, keelpijn); op dat moment bleef ik volledig thuis.

Op welke manier volg jij jouw vakgebied?

 

Ik probeer veel te lezen en daarnaast volg ik hier en daar seminars op het internet. Zo heb ik onlangs een seminar van Simon Sinek online gedaan en heb eveneens een online cursus gevolgd bij Westhaghe Training & Advies over het gebruik van Microsoft Teams. 

Hoe onderhoud jij jouw contacten met collega’s/klanten?

 

Mijn collega’s bel ik regelmatig en daarnaast hebben we drie keer per week een videocall. Daarin bespreken we de week en vragen we aan elkaar hoe het gaat. Ik heb met mijn klanten op eenzelfde manier contact als met mijn collega’s. In het begin was het best wennen en soms een beetje ongemakkelijk. Maar naarmate de weken verstreken is het zo goed als normaal geworden. Klanten vinden het prettig om contact te houden en ervaren het als positief. 

In het begin was dit nog wel erg onwennig en ging het veel over de coronacrisis en de gevolgen hiervan. De afgelopen twee weken gaat het weer meer over hoe we weer kunnen gaan opstarten in de anderhalve meter samenleving. Elke sector heeft hierin hun eigen uitdagingen en ik probeer onze klanten hierin zoveel mogelijk te ondersteunen. Zo bieden wij voor onze klanten al veel nieuwe innovaties en oplossingen aan die je simpel op kantoor kan gebruiken. Bijvoorbeeld hulptools om de deuren te openen of het indrukken van een lichtschakelaar. Omdat ik werk binnen de vitale werkgroepen is het ook fijn om in deze tijd diverse klanten extra te kunnen helpen.

Welke tip heb jij voor de SMA-leden?

 

Houd niet vast aan oude gewoontes maar omarm deze nieuwe situatie. Ondanks alle verschrikkelijke dingen die dit virus met zich meebrengt moeten we ervoor zorgen dat hierna weer mooie dingen kunnen gaan ontstaan.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen