Op 9 januari staat onze nieuwjaarsbijeenkomst. Graag heffen wij met jou het glas op het nieuwe jaar! Samen kunnen wij terugblikken op het afgelopen jaar waarin de SMA ondanks de turbulente economische tijden haar dienstverlening naar de partners en leden heeft kunnen behouden. Dit was onmogelijk geweest zonder de inzet en toewijding van al onze leden en partners. Het bestuur is hierbij aanwezig om gezamenlijk een blik te werpen op het komende jaar en alle positieve ontwikkelingen van het afgelopen jaar. De bijeenkomst bestaat dit jaar uit twee delen. We beginnen om 14.00 uur met een tweetal masterclasses waarbij de trends en ontwikkelingen op ons vakgebied centraal staan. Om 16.00 uur staat dan de nieuwjaarsbijeenkomst op de agenda zoals we deze de afgelopen jaren hebben laten plaatsvinden.
Masterclasses
Als er 1 trend is die snel is gekomen en een blijver is, dan is het AI. Volgens Gartner zal in 2028 60% van de verkooptaken door AI worden uitgevoerd. Paradoxaal genoeg geloven zij ook dat bekwame verkopers belangrijker dan ooit zullen zijn. Hoe gaan we als sales professionals om met deze paradoxen? En wat moet je nu doen om ervoor te zorgen dat je klaar bent voor een nieuwe commerciële realiteit waarin kunstmatige intelligentie een belangrijk onderdeel van het landschap zal zijn? De SMA start in het nieuwe jaar met een tweetal mooie sessies om die vraag heel concreet beet te pakken. We hebben een tweetal ervaren sprekers gevraagd vanuit hun vakgebied hierop nader in te gaan en onze leden inzicht te geven en te inspireren wat AI al voor invloed heeft op ons salesvak, nu en in de nabije toekomst. Doel is dat je na deze sessies een goed begrip hebt over hoe AI zich ontwikkeld, hoe dit als sales te omarmen en heel concreet waar je vandaag en morgen mee aan de slag kunt gaan. Als dat geen mooi begin van het nieuwe jaar is!
Eerste spreker, Robin Hoyle (Huthwaite International)
Robin is bijna drie decennia werkzaam geweest als strategisch L&D-leider, trainer en consultant. Als schrijver en blogger richt hij zich op beleid voor personeelsontwikkeling, leerstrategieën, hulpmiddelen en technieken. Hij heeft twee boeken geschreven, ‘Informal Learning in Organizations: How to Create a Continuous Learning Culture’ en ‘Complete Training: From Recruitment to Retirement’, beide uitgegeven door Kogan Page. Robin is Fellow van het Learning and Performance Institute en voorzitter van de World of Learning Conference. In zijn rol als Head of Learning Innovation bij Huthwaite International onderzoekt hij manieren om de leerervaring en de impact van alle trainingen en leerinterventies van Huthwaite te verbeteren. In deze sessie (Engelstalig) zal Robin ingaan op de volgende aspecten van AI:
- Generatieve AI – een pragmatische kijk, die de hype en de angsten ontrafelt.
- Wat kan AI doen om verkopers te helpen verkopen?
- Implicaties voor verkoop- en klantenservicerollen.
- Acties die nu moeten worden ondernomen.
Tweede spreker, Harro Willemsen (3to1 sales artists)
Harro Willemsen is oprichter en senior- trainer van 3to1 Sales Artists. Al meer dan twintig jaar geeft hij maatwerktrainingen, workshops en keynotes op het gebied van business-to-business-acquisitie en -sales. Hij heeft gewerkt voor meer dan 300 organisaties en heeft duizenden professionals opgeleid en gecoacht. Als echte vernieuwer van het salesvak ontwerpt hij voortdurend nieuwe salesmethodieken en trainingsmethoden. Naast twee bestsellers over sales en business development heeft hij honderden artikelen, columns en whitepapers geschreven en deelt hij dagelijks content op zijn LinkedIn-profiel.
In zijn presentatie zal Harro vooral ingaan op het praktisch toepassen van AI tools in het salesvak. Je nu bent blijven steken in het doen van wat testjes met ChatGPT, of je je nog steeds achter je oren krabt als je vragen krijgt over het gebruik AI in je werk of al wat mooie stappen gemaakt hebt, Harro neemt je graag mee hoe je AI dagelijks kunt gebruiken. Stel je eens voor: wat als elke salesprofessional zijn of haar eigen persoonlijke assistent zou hebben? Een assistent die hen ondersteunt bij repetitieve taken, die inspiratie biedt voor content, data en teksten controleert, helpt bij onderzoek en analyses, bezoeken voorbereidt en suggesties doet voor tenders en offertes? De vraag is nu: hoe pak je dit het beste aan?
Nieuwjaarsbijeenkomst
In 2023 was “Sales Vitality” ons jaarthema. Het gehele jaar heeft het jaarprogramma grotendeels in het teken gestaan van dit onderwerp. Tijdens deze bijeenkomst wordt het nieuwe jaarthema bekend gemaakt. Tevens worden de kandidaten (Top-5) bekend gemaakt voor het Sales Event 2024. Dit geldt eveneens voor de uitkomsten van de SMA Sales Index. Binnenkort wordt de gehele agenda bekend gemaakt.
Agenda
- 14.00 – 14.30 Ontvangst Masterclasses
- 14.30 – 15.30 Robin Hoyle (Huthwaite International)
- 15.30 – 16.30 Harro Willemsen (3to1 sales artists)
- 16.00 – 17.00 Inloop nieuwjaarsbijeenkomst
- 17.00 – 18.00 Nieuwjaarsbijeenkomst
- 18.00 – 19.30 Nieuwjaarsreceptie
Reserveringen
Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.