De SMA staat voor het onderling delen van kennis tussen de leden. Hiervoor worden uiteraard een groot aantal online en fysieke bijeenkomsten georganiseerd waarvan elke keer een verslag wordt gemaakt van hetgeen aan de orde is gekomen tijdens deze sessie. Daarnaast kent de SMA een wekelijkse nieuwsbrief met daarin een aantal rubrieken waarin onze leden in staat wordt gesteld om hun kennis over commercie ten toon te spreiden. We kennen de volgende rubrieken
SMA Online Talk
In deze rubriek heeft SMA Directeur Eiso Bleeker elke week een online interview met professionals uit het commerciële werkveld waarbij er gesproken word over verschillende trends en ontwikkelingen op het gebied van commercie. Hierbij wordt er o.a. dieper in gegaan op de steeds verdere integratie van Sales en Marketing maar ook over de rol die data speelt in het commerciële proces. Ter afsluiting van elk interview volgt er nog een tip aan de kijkers die direct toepasbaar is in de dagelijkse praktijk. Daarnaast gaat hij in gesprek met een aantal auteurs die boeken hebben geschreven op het gebied van commercie maar ook met experts op bepaalde thema’s zoals Social Selling, Content Marketing en Data Driven Sales. Alle opgenomen SMA Online Talks zijn op onze website terug te vinden.
Salesmotto
In deze rubriek gaat een Sales Professional in op zijn/haar Sales Motto of te wel de lijfspreuk van iemand waarop het commercieel denken is gebaseerd en waarop iemand altijd weer terug kan vallen. In goede en slechte tijden. We vragen een salesprofessional naar zijn levenshouding op commercieel vakgebied en hoe dit in het dagelijks praktijk wordt toegepast. Alle salesmotto’s vind je terug op onze website.
SMA Blog
Sinds 2015 brengt de SMA elke maand een blog naar haar leden toe. In deze blog wordt geschreven over onderwerpen op het gebied van commercie. Op onze site is een overzicht van alle uitgebrachte blogs te vinden.