We zijn bijeenkomst te gast bij Mercedes Benz in Den Haag, die onlangs gekozen is tot de beste dealer van Nederland. Met in totaal 6 vestigingen en een kleine 300 medewerkers bedienen zij de markt in Zuid-West Nederland. Dit doen zij reeds 80 jaar waarbij zij de volgende missie hebben geformuleerd :
“Klantverwachtingen overtreffen door constant te innoveren met de beste medewerkers die van uit de kernwaarden respect, integriteit en openheid met passie en drive werken in een dynamische en transparante omgeving, waar klanten zich thuis voelen”
Hun grote uitdaging is dat de Mercedes over het algemeen wordt gezien als de standaard als het gaat om kwaliteit, betrouwbaarheid, luxe en comfort. Het is dus hun doelstelling over deze verwachtingen dus te overtreffen. Hetgeen hen de laatste jaren goed is gelukt, want ze zijn regelmatig in de prijzen gevallen. Tijdens deze bijeenkomst zal men ons iets meer inzicht geven in de manier waarop men dit heeft bereikt. Hiervoor is men o.a over gegaan naar een totaal ander dealerconcept waarin een andere klantbeleving centraal. Dat geldt zowel voor de werkwijze in de showroom als in de werkplaats. Door de introductie van internet bleek de klant voor aanschaf van een nieuwe auto vaak al in detail op de hoogte van de mogelijkheden van het model van zijn voorkeur. Dat vraagt een andere insteek van de sales professional.
Daarnaast heeft men, na een zeer intensieve verbouwingsperiode die anderhalf jaar tijd  heeft geduurd, in mei 2019 de opening gevierd van de eerste Flagshipstore van het merk van Europa. Het persoonlijk contact in combinatie met digitale elementen in de showroom maakt dit tot een magisch locatie. Tijdens de bijeenkomst zullen we door middel van een rondleiding door het pand deze belevingswereld ervaren.
De agenda ziet er als volgt uit :
- 17.00 Â Â ontvangst
- 17.30Â Â Â broodje
- 18.00Â Â Â opening en korte presentatie
- 18.15Â Â Â rondleiding en vragen
- 19.15Â Â Â borrel
- 20.00 Â Â einde