Masterclass Sales Event 2017 : “Hoe verkoop ik een olietanker aan Shell”

Frank van Nistelrooij winnaar SMA TOP50 2016Tijdens Hét Sales Event staat Frank van Nistelrooij op het podium met een inspirerend verhaal over bidmanagement. Frank is Senior Vice President and Global Shell BU Leader bij CGI én lijstaanvoerder van de SMA TOP50 in 2016. “Bij een tender gaan veel bedrijven al helemaal aan het begin van het proces de fout in. Ze starten namelijk pas op het moment dat de aanvraag bij ze ingediend wordt. Terwijl bij de grote en complexe tenders al ver daarvoor het echte werk verricht moet zijn. Je bent misschien zelfs al jaren bezig om de vragende partij goed te leren kennen. Zo’n proces kan namelijk nooit een korte termijn doelstelling hebben, maar komt voort uit een lange termijnstrategie. Dat vergt commitment van beide partijen. Bij een complexe aanvraag moet de goede relatie er dus al lang zijn. Alleen dan weet je wat de strategie van je klant is en kun je de kracht en het onderscheidende vermogen van jouw eigen organisatie ten volste benutten. Bidmanagement is dus altijd een cocreatie, een proces waarin je voor beide partijen het beste eruit wil halen. En ook al heb je die goede relatie, dan nog moet je je klant overtuigen met een wow-factor. Ze moeten het gevoel krijgen dat ze jou echt nodig hebben. Maar hoe pak je zo’n bidproces nu het beste aan en wat komt er allemaal bij kijken? Welke stappen doorloop je om een goed tenderdocument neer te kunnen leggen? Als je de technieken hiervoor wil leren beheersen, nodig ik je van harte uit om mijn masterclass te bezoeken: come and find out what’s in it for you to sell the bigger deals!”

 

 

Frank van Nistelrooij winnaar SMA TOP50 2016 (2)Frank is per juli 2014 in dienst gekomen bij CGI. In eerste instantie als VP TaCIT binnen de Global Shell BU en per september 2015 is Frank SVP en Global Shell BU Leader geworden. Binnen CGI zijn alle global activiteiten voor Shell ondergebracht in een aparte Business Unit met een jaarlijkse omzet van CAN$ 200m en ongeveer 1600 members. Frank heeft Informatica gestudeerd in Eindhoven, en tevens gewerkt bij IBM, Biohorma, CMG, Logica en Meltwater in diverse, vaak ook internationale functies. Frank woont samen met Judit en een familie van 5 kinderen en is een grote fan van hockey, tennis en geniet van een heerlijk diner met een goed glas wijn met familie en vrienden.

Sales motto's

Salesmotto Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen