SMA Verkiezingen

De SMA kent een groot aantal verkiezingen waarbij een grondig en onafhankelijk proces wordt door lopen waarbij we uiteindelijk tot een winnaar gaan komen. We doen dit in een groot aantal categorieën op een aantal verschillende events. We onderscheiden hierbij de volgende jaarlijkse verkiezingen :

Chief Commercial Officer

Deze verkiezing is, sinds 2021 de opvolger van de Commercieel Directeur van het Jaar. Wij zijn hierbij op zoek naar die persoon die het essentiële verschil heeft gemaakt door haar/zijn functie op een uitmuntende en succesvolle manier in te vullen.

Indien jij iemand kent in jouw omgeving dan kun je deze nu nomineren. Om de historie van deze verkiezing te zien hebben we een zogenaamde Wall of Fame. In dit overzicht vind je alle podiumkandidaten die vanaf het begin van deze verkiezingen hebben deelgenomen.

Salesmanager

In 2021 is deze verkiezing voor de eerste keer gehouden. Bij deze verkiezing zijn we op zoek naar die kandidaat die in jouw ogen momenteel het verschil maakt in zijn organisatie en die daarbij een essentiële bijdrage heeft geleverd in het commerciële succes. Om hiervoor in aanmerking te komen moet deze persoon eindverantwoordelijk zijn voor :

  • de aansturing van een salesteam van minimaal 5 personen;
  • het coachen en ontwikkelen van mensen in dit salesteam;
  • Minimaal € 3 miljoen aan omzet
  • Tevens moet deze persoon minimaal 2 jaar werkzaam zijn in deze functie.

Indien jij iemand kent in jouw omgeving dan kun je deze nu nomineren. Om de historie van deze verkiezing te zien hebben we een zogenaamde Wall of Fame. In dit overzicht vind je alle podiumkandidaten die vanaf het begin van deze verkiezingen hebben deelgenomen.

Senior Sales Professional

In 2005 was Martijn Oechies van JohnsonDiversey de eerste winnaar van deze verkiezing die destijds Key Accountmanager van het Jaar werd genoemd. Wegens veranderingen in het werkveld is er in 2012 voor gekozen om de titel te veranderen in Senior Sales Professional van het Jaar. Om in aanmerking te komen voor eventuele deelname aan deze verkiezing hebben we een aantal voorwaarden gesteld. Deze zijn

  • Verantwoordelijk voor minimaal drie (Key) Accounts;
  • Verantwoordelijk zijn voor minimaal € 1 miljoen aan omzet;
  • Minimaal twee jaar werkzaam zijn in de functie waarvoor hij/zij wordt genomineerd
  • Ouder zijn dan 30 jaar (als meetmoment geldt de dag van de finale tijdens het Sales Event)

Ken jij iemand in jouw omgeving waarvan jij vind dat zij/hij het verschil heeft gemaakt en succesvolle werkwijze heeft dan kun je deze persoon nu nomineren.  Van deze categorie hebben we eveneens een Wall of Fame gemaakt. In dit overzicht vind je alle podiumkandidaten die vanaf het begin van deze verkiezingen hebben deelgenomen.

Young Sales Professional

De eerste editie had deze verkiezing twee winnaars. In 2011 wonnen Robert Verkade (Nexor) en Sanne Ketelaar (Collis) deze nieuwe verkiezingen. Vanuit de SMA zijn een aantal voorwaarden opgesteld om te kunnen deelnemen aan deze verkiezingen. Dit zijn :

  • Deze persoon mag niet ouder zijn dan 30 jaar (meetmoment op de dag van de finale tijdens het Sales Event);
  • Minimaal drie jaar in een commerciële functie werkzaam zijn;
  • Verantwoordelijk zijn voor een omzet van € 300.000,–.

Ken jij iemand in jouw omgeving waarvan jij vind dat zij/hij het verschil heeft gemaakt en succesvolle werkwijze heeft dan kun je deze persoon nu nomineren.  Van deze categorie hebben we eveneens een Wall of Fame gemaakt. In dit overzicht vind je alle podiumkandidaten die vanaf het begin van deze verkiezingen hebben deelgenomen.

Tendermanager

In 2019 is deze verkiezing voor de eerste keer gehouden. Om hiervoor in aanmerking te komen moet je de functie hebben van tendermanager en verantwoordelijk zijn voor een projectmatige aanpak van het winnen van de aanbestedingen of tenders en een challenge rol op propositie en inhoud. Daarnaast gelden de volgende nominatie-criteria :

  • Minimaal drie jaar werkzaam als bid- of tendermanager in dienst van de inschrijvende organisatie
  • Beschikt over een onderscheidende aanpak bij het winnen van aanbestedingen of tenders;
  • Minimaal 75% van je tijd aantoonbaar actief als tendermanager;
  • De kandidaat wordt door collega’s gezien als een voorbeeld door visie, aanpak en inspiratie;
  • Een best practise gerealiseerd in afgelopen 12 maanden.

Ken jij iemand in jouw omgeving waarvan jij vind dat zij/hij het verschil heeft gemaakt en succesvolle werkwijze heeft dan kun je deze persoon nu nomineren.  Van deze categorie hebben we eveneens een Wall of Fame gemaakt. In dit overzicht vind je alle podiumkandidaten die vanaf het begin van deze verkiezingen hebben deelgenomen.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen