Salesmotto Corniels van Winkelen

20181018 Corniels van Winkelen SMA Sales Event Central

Accountmanager

Conclusion

“Make a customer, not a sale”

“Mijn salesmotto is ontstaan naar aanleiding van de Young Sales Professional verkiezing. Ik ben gaan reflecteren op hoe ik mijn werk doe, wat mijn toegevoegde waarde is en wat ik interessant vind. Daarin merk ik dat ik bepaalde complexiteit nodig heb in mijn werk en dossiers interessant vind die impact hebben op de lange termijn / technologische strategie van klanten. Conclusion is als organisatie gericht op lange termijn groei en minder op ‘platte’ transactionele sales. Het reizigersvervoer is daarin een sector met strategische waarde voor ons. Mijn aanpak past daar goed bij en ik voel me in deze uitdagende en leerzame rol goed op mijn plek.

“Nu is mijn sector op zich best aanbestedingsgedreven, maar ik merk dat juist de klik met elkaar steeds belangrijker begint te worden in het aanbestedingsproces. Je maakt lange termijn relaties. Als je verrast wordt door een tender, ben je eigenlijk te laat. Anderzijds is het erg belangrijk is om ook van de bits en bytes de nodige inhoudelijke kennis te hebben om überhaupt aan tafel te kunnen komen en over samenwerken te praten.

“Wat ik belangrijk vind in mijn werk is niet zozeer alleen het closen van een deal, maar dat ik echt een relatie aanga met de klant en dat hij mij gaat vertrouwen. Dat je als trusted advisor samen de problemen van de klant gaat oplossen. Als je klant echt op je kan rekenen, heb je een customer gemaakt, een partner. De deals en contracten zijn altijd een gevolg van de relatie en niet een alles rechtvaardigend doel op zich. Deals scoren is belangrijk en winnen is leuk, maar uiteindelijk is mijn doel een loyale klant die mij vertrouwt omdat ik technologie in wil zetten om hem te helpen en niet over zijn rug mijn eigen doelen wil behalen.

“Als je de klant begrijpt, kan je meedenken en misschien zelfs een stapje vooruit denken. Vervolgens moet je in staat zijn om binnen de organisatie de juiste stappen te zetten. Ik ben er op uit om langdurige relaties te creëren, en niet om alleen één keer te verkopen. Je wil dan ook loyale klanten creëren. Loyaliteit creëer je op zijn beurt door het vertrouwen waar te maken en te voorkomen dat je het vertrouwen breekt. Het is de basis van sales, maar meteen ook het allerbelangrijkste.

Dit is het salesmotto van Corniels van Winkelen, sinds april 2020 Accountmanager bij Conclusion met de verantwoordelijkheid voor Business Development in het reizigersvervoer. Conclusion is een ecosysteem van 29 werkmaatschappijen, waarbij een groot deel van de dienstverlening om het ontzorgen van klanten gaat, veelal op het gebied van ICT en technologie.

Elke week gaan we in gesprek met een salesprofessional over zijn/haar salesmotto. De gesprekken van dit jaar kun je terugzien in één overzicht.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen