Koen Meeusen richt zich op datgene waar alle deelnemers aan het Sales Event hun energie in steken: sales en dan in relatie tot het gebruik van Kunstmatige Intelligentie. “Twintig procent meer verkopen, welke salesprofessional wil dat nu niet? De vraag is alleen wat je daarvoor moet doen? Nog harder gaan lopen heeft niet altijd zin. Waar je wel baat bij hebt, is voorkennis. In de financiële markt is dat verboden, maar in de commercie is het juist uiterst handig. De vraag is natuurlijk hoe je aan die voorkennis komt? In mijn Masterclass ben ik daarop dieper ingegaan. Met kunstmatige intelligentie kun je inzage krijgen in de slagingskans bij prospects. Dan kun je je tijd besteden aan de kansrijke trajecten in plaats van je tijd te verdoen aan kansloze prospects. Voor Tendermanagement geldt hetzelfde. In tenders die toch niets gaan opleveren, kun je beter geen energie meer stoppen en in kansrijke tenders wel.”
Belangrijkste boodschap
“Kunstmatige Intelligentie is voor veel meer bedrijven bereikbaar dan ze zelf denken. Het vereist een andere manier van benaderen maar kan dan heel veel waarde toevoegen.”
… door de ogen van deelnemer Sander Bennink
“De presentatie van Koen was inhoudelijk heel sterk. Voor salesprofessionals is het lastig om blind te vertrouwen op de voorspellingen van algoritmes. Je wilt dit zo graag begrijpen, maar het lukt niet omdat de voorspelling is gebaseerd op zoveel data. Op het moment dat de zaal over dit issue wist heen te stappen en het praktische van KI begon in te zien, werd het pas echt leuk. Stel je voor, 20% extra sales door KI voor je te laten werken. Dat wil iedereen natuurlijk!”