Salesmotto Parastoe Koshai

20210611 Salesmotto Parastie Koshai SAP Nederland

Parastoe Koshai

Customer Experience Account Executive, SAP Nederland

“A successful team beats with one heart”

“Customer experience is de interactie van organisaties met hun klanten. Als wij een klant bedienen, doen we dat vaak in trajecten van minimaal 9 maanden waarbij we de hele organisatie onder de loep leggen. We kijken naar wat de pijnpunten zijn en hoe ze organisaties hun klantinteracie kunnen verbeteren. Daar maken we een uitgebreide analyse van in de vorm van een klantreis. Wat houdt hun klanten bezig en welke ervaring hebben ze van de organisatie van onze klanten? Wat zijn de winmogelijkheden op het gebied van marketing, e-commerce, sales en service, en experience management?

“Het is een hele brede baan waarbij het soms moeilijk is om er een vinger op te leggen, maar uiteindelijk zorgen we er heel simpel voor dat de klantervaring op zijn best werkt. We bedienen zowel B2B als B2C organisaties, en ik hou me bezig met alle new business organisaties. Dat wil zeggen, de organisaties die nog geen SAP backend hebben.”

Parastoe’s motto staat centraal in haar functie. “A successful team beats with one heart. We verkopen hele grote projecten, vaak op landelijke of zelfs internationale schaal. Dat doe je niet alleen, je kunt niet van één man uitgaan. Je hebt de hele organisatie nodig. Het raakt zoveel facetten. Het begint natuurlijk met presentaties en interviews, maar het wordt een hele bedrijfstransformatie, een nieuwe manier van werken, een nieuw systeem. Het gaat heel diep en heel ver en het zorgt voor veel impact.

“Die transformaties kan je alleen maken met een heel team dat als één samenwerkt. Als je team niet mee wil, is het resultaat ook niet goed. Je moet zowel intern als extern alles goed verkopen. Je moet het pad schoonvegen en alle barrières wegnemen. Ik ben degene die iedereen moet briefen, die de visie vorm geeft en de roadmap met de klant uittekent, ik zorg dat de juiste mensen aan tafel komen en ben commercieel verantwoordelijk.

“We houden de communicatie naar de klant zoveel mogelijk eenduidig. Ik ben daarin wel een beetje hiërarchisch ingesteld, ik zorg dat alles via mij of mijn account executive collega gaat. Ik werk zo nauw samen met mijn klanten dat zij weten dat ze naar mij toe moeten als er onduidelijkheden zijn. We zijn elkaars enige aanspreekpunt en zijn heel toegewijd naar elkaar. Je verkoopt een partnerschap. Ik neem echt ownership van de klantrelatie. Zo verzeker ik me er van dat we het echt met één hartslag doen.

“Open communicatie is daarbij heel belangrijk. Transparant zijn is ook een stukje verwachtingsmanagement. Als ik iets niet waar kan maken laat ik het ook weten. Als de verwachtingen hoger, anders of niet op dezelfde lijn zijn, dan spreken we dat uit zodat iedereen weet waar die aan toe is. Er moet vooraf duidelijkheid zijn.”

Ze is dan ook de spin in het web die het team bij elkaar houdt. “Ik neem de leiding en laat niks over aan toeval. Ik werk een heel plan van aanpak uit en geef iedereen taken die ze daarin moeten vervullen. Ik hou daily check-ins en hou deadlines in de gaten. Ik werk de verhaallijn uit met het team die de demonstraties neer moeten zetten. Ik ben daar leidend in omdat ik alle interviews bijwoon. Ik stuur notulen van de hoofdlijnen die in bepaalde onderdelen moeten terugkomen. Ik trek het karretje en zorg er voor dat alle neuzen dezelfde kant opstaan. Het is een hele brede en veelzijdige functie, maar het is eigenlijk alleen uitdagend als er veel cycles tegelijk lopen.”

Coronatijden komt met uitdagingen, maar Parastoe merkt ook positieve punten. “Ik moet zeggen dat ik er bijna geen last van heb gehad. Ik vind het juist heel fijn omdat ik merk dat ik efficiënter werk, en mijn team ook. We hebben steeds meer sessies kunnen doen omdat er minder geregeld hoeft te worden. De nieuwe maatregelen maken het ook weer iets flexibeler om mensen op kantoor uit te nodigen. Zo heb je een soort hybride werkmethode, the best of both worlds. We hebben een experience center gebouwd op kantoor, dus het zorgt er voor dat je altijd een leuke ervaring mee kan geven, of dat nu virtueel is of niet.”

Dit is het salesmotto van Parastoe Koshai, Customer Experience Account Executive van SAP Nederland. SAP Nederland is een leverancier van softwareoplossingen. Daar binnen houdt Parastoe zich bezig met het zo succesvol mogelijk maken van klanten in het bieden van een excellente customer experience.

Elke week gaan we in gesprek met een salesprofessional over zijn/haar salesmotto. De gesprekken van dit jaar kun je terugzien in één overzicht.

Mocht je geen lid zijn van de SMA en de SMA Weekly met daarin o.a. de rubriek Salesmotto zou willen ontvangen, laat dan hieronder jouw gegevens achter.

Aanmeldformulier maandelijkse blog