Blog maart 2015 : Wim de Bundel

Kennis delen: Dat is de kracht van de SMA!

 

Al jarenlang zijn we met Delta Lloyd & Ohra lid van de SMA. De belangrijkste reden hiervoor is dat de SMA een ontzettend goed platform is om op commercieel gebied kennis te delen. Niet alleen de activiteiten van de SMA zelf zijn van grote waarde ook het onderlinge contact met andere leden maakt ons sterker. Door te leren van anderen worden ook wij beter en zijn we nog beter in staat om de beste te zijn voor onze klanten.

 

Het is dan extra leuk om het blogstokje over te nemen van Leo Koppelaar. Hij schreef niet alleen de managementboek bestseller ‘Help, ik ben verkoper’. Hij kwam er ook over vertellen bij Delta Lloyd. Op donderdag 5 februari hingen 50 marketeers, accountmanagers en consultants van Delta Lloyd pensioen aan zijn lippen.

 

Hiervoor had ik eerst een presentatie gegeven over onze prestaties in 2014. Door keihard te werken zijn we voor het derde jaar op rij uitverkozen tot ‘pensioenverzekeraar van het jaar’ (bron IG&H consultancy) met als gevolg een zeer fraai commercieel 2014. Aansluitend heb ik gesproken over onze lange termijn doelen en vooral ook over onze doelstelling voor 2015. Deze is vrij simpel ‘Vier op een Rij’. Oftewel hoe kunnen we in 2015 voor het vierde jaar op rij worden verkozen tot de beste pensioenverzekeraar.

 

 

Inspiratie op doen van elkaar om beter te worden

 

Om inspiratie op te doen had ik Leo gevraagd of hij een presentatie zou willen geven over AFAS, zijn tips uit het boek en daarnaast een aantal voorbeelden te geven over hoe zij grote tenders aanpakken. Bijna een uur lang vertelde Leo vol enthousiasme over zijn eigen ervaringen bij AFAS. Hij nam ons mee hoe hij en zijn team hele nieuwe markten hadden open gebroken door te vernieuwen en slimmer en harder te werken dan de concurrent. Het mooie was dat hij ook aangaf wanneer het niet werkte en dat er ook wel eens iets fout ging.

 

Iedereen kreeg om alles nog eens goed te overdenken het boek mee. De volgende dag bleek al snel dat de accountmanagers het zeer gewaardeerd hadden. Een aantal accountmanagers had gelijk het boek gelezen en kwam met de wens om meerdere exemplaren te ontvangen om te delen met relaties. Tevens verzochten zij of het mogelijk zou zijn of Leo ook voor de adviseurs waarmee wij samenwerken lezingen zou kunnen geven. De nieuwe inzichten hadden weer tot vernieuwde creativiteit geleid en de honger aangesterkt om ook dit jaar weer beter te worden.

 

Door kennis te delen zijn we beter in staat om onze doelstelling ‘Vier op een Rij’ waar te maken. En dat kan alleen als je partners hebt die binnen SMA verband bereid zijn om dit te doen. Ik weet zeker dat het niet de laatste keer is dat we Leo gaan zien.

 

Niet alleen krijgen maar ook geven!

 

Aangezien je alleen kunt krijgen als je ook geeft, ontvang ik dan ook graag op maandag 23 maart een groep Young Sales Professionals vanuit de SMA. Op verzoek van Erik Rutten (Young Sales Professional of the Year 2013) zal ik dan vertellen hoe wij zaken aanpakken en uiteraard ook onze fouten en wijze lessen doorgeven aan andere leden. Inmiddels heeft Erik toegezegd om de volgende blog voor zijn rekening te nemen en het stokje ook weer door te geven daarna.

 

Eerst gaan we uiteraard met z’n allen naar het Salesevent op donderdag 5 maart in het altijd fantastische Huis ter Duin! Alle podiumkandidaten heel veel succes en geniet van de mooie reis die je meemaakt.

 

Ps. dank aan alle SMA-leden die geholpen hebben met mijn activiteiten voor 100 jaar Laurentius & 100 jaar Daniel den Hoed. Zie hiervoor de bijbehorende website 

 

 

 

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen