Verslag SMA Beach Party 2015

20160901 SMA Beach Party Coen Bos“SMA events zijn altijd prachtige avonden, die me steeds opnieuw weer inspireren.” SMA bestuurslid Esmée Ficheroux kijkt terug op een mooie SMA Executive Beach Party in Breakers Beach House (Noordwijk). “Deze beachparty heeft ten opzichte van andere Key Events het meest informele karakter en tegelijk een hoge relevantie factor. Er wordt volop kennis en ervaring uitgewisseld over zowel het salesvak als de ontwikkelingen binnen organisaties. De commerciële leiders van de SMA bedrijfsleden komen uit alle hoeken van Nederland samen en vormen ieder jaar weer een meer hechte community. Daarnaast nemen zij kennis van de nieuwe ranking van de SMA TOP50 lijst. De top drie wordt zorgvuldig gekozen door een deskundige jury. Dat is een spannende strijd met ook dit jaar weer een mooie winnaar, Jurgen Hoogeveen. Juryvoorzitter Diederik Slob vatte het juryrapport op een prima manier samen, zodat de winnaar zijn verdiende bokaal in ontvangst kon nemen.”

Voorzitter Coen Bos heette iedereen welkom, waarna secretaris Johan Morsink als avondvoorzitter de Keynote speaker introduceerde. Ondernemerszoon Peter Ros is actief binnen de internetwereld en bracht zijn visie op sales bedrijven in 2020. Centraal in zijn boodschap stond wat je nu nodig hebt om te overleven. Esmée: “Nieuwe technologie én de sociaalmaatschappelijke impact daarvan is een niet te onderschatten ontwikkeling, ook binnen het salesvak. Ieder bedrijf én iedere manager zal moeten meebewegen en initiatief moeten tonen om succesvol te zijn. Hoe je als commercieel directeur daar op inspeelt, was één van de criteria in de beoordeling voor de SMA TOP50 ranking. Het verkiezingsproces vraagt grote zorgvuldigheid en objectief handelen. Er wordt gescreend aan de hand van twee assen: de zogeheten zachte én harde competenties. Natuurlijk ontbreken ook de cijfers en behaalde resultaten niet. Aan iedere competentie wordt een cijfer toegekend. Bij de SMA TOP50 ligt de einduitslag meestal dicht bij elkaar en draait het om details. De nieuwe lijstaanvoerder is een terechte winnaar: hij durft nieuwe paden te bewandelen. Met de SMA Piet Heyn Awards in het vooruitzicht is het verenigingsjaar wat mij betreft nu al zeer geslaagd. Mooie events blijven van speciale waarde voor onze leden. Dat leidt tot groei en gelukkig zien we ook dat steeds meer mensen en organisaties deel uit willen maken van onze community.”

 

De winnaar van de SMA TOP50…,  Jurgen Hoogeveen

 

Vorig jaar stond hij nog op de zevende plek en nu is Jurgen Hoogeveen, Chief Commercial Officer van Nspyre, aanvoerder van dé 20160901 SMA Beach Party Winnaar Jurgen Hoogeveenlijst van Nederlandse commerciële leiders. “De verkiezing spookte al een tijdje door mijn hoofd. Als je dan samen met twee anderen op het podium staat, wil je graag winnen. Nspyre heeft een sterk verhaal en heeft mooie prestaties neergezet. Deze eerste plek draag ik dan ook graag op aan het hele bedrijf. Het is een zeer waardevolle erkenning. Commercie is de spil binnen ieder bedrijf en als commercieel verantwoordelijke kan je echt verschil maken. Ik ben nu twee jaar CCO van Nspyre en ik heb nog zoveel ideeën!”

Doelgericht en innovatief

 

De vakjury omschreef Jurgen als een doelgerichte én innovatieve leider met visie. Maar bovenal was ze onder de indruk van alle initiatieven die bij Nspyre zijn genomen om te innoveren in een, van oorsprong, traditionele markt. Jurgen: “Ik omschrijf mezelf vooral als consistent, met een duidelijke focus op het gewenste resultaat. Belangrijk voor een bedrijf is dat je vanuit een sterk fundament verder kunt bouwen. Dat is ook wat ik hier heb gedaan. Sales werd binnen Nspyre vanuit de operatie aangestuurd. Naar mijn mening zit er op deze manier te weinig spanning op het behalen van goede resultaten. In dit vak moet je goed kunnen aanvoelen waar de klant behoefte aan heeft.

Ik heb eerst een duidelijke bedrijfsstrategie en -structuur gecreëerd. Die zie je terug in nagenoeg alle aspecten van onze bedrijfsvoering; de manier van rapporteren, de systemen die dat ondersteunen, de verbindingen tussen en binnen de teams, marktsegmentatie en dergelijke. Alles is nu duidelijk meetbaar en voor iedereen inzichtelijk. Communicatie heeft daar een hele belangrijke rol in gespeeld. Een leuk voorbeeld is de whatsapp-groep van het Salesteam; een goedkope en makkelijke manier om successen direct te kunnen delen, want juist die kleine dingen geven net dat stukje extra motivatie en drive.”

Over Nspyre

 

“Als technisch softwaredienstverlener bedienen we vier markten: Hightech, Traffic & Infra, Industry en Energy. We hebben een top 40 gemaakt van klanten waar de meeste groeipotentie in zit. We onderscheiden ons door gedegen kennis van de markt en de trends op ons vakgebied. Die vertalen we in relevante oplossingen voor onze klanten. Deze bokaal is een mooie erkenning en motiveert ons zeker om door te gaan met de ingeslagen koers.”

Lijst SMA TOP-50, jaargang 2015

 

De totale lijst van 2015, met daarin de volledige top-50, is op onze site te vinden. Van de SMA Executive Beach Party is een uitgebreide overzicht met foto’s beschikbaar.

 

 

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen