Het SMA thema van dit salesjaar ‘Sharing Knowlegde is Powerful’ spatte er tijdens het Sales Event op 5 maart in Grand Hotel Huis ter Duin vanaf. Gelukkig maar, want een week later zou Covid-19 echt roet in het eten hebben gegooid. Tijdens de masterclasses werd er veel waardevolle kennis gedeeld en ook de podiumkandidaten maakten naam met hun pitches. Het Sales Event is één van de hoogtepunten en maakt dat de SMA een mooie club is om lid van te zijn. Met elkaar komen we verder! Marit van Bohemen trad, net als voorgaande twee jaren, op als dagvoorzitter. In haar openingswoord legde ze subtiel de aandacht op corona, wat toen in lichte mate speelde. Ze begon de dag met: “moedig vind ik een te groot woord, maar het is wel heel fijn dat jullie er allemaal zijn. Laten we vandaag een beetje voorzichtig doen met z’n allen.” Hoe ‘voorzichtig doen’ eraan toe gaat werd al snel duidelijk toen ze voorzitter Pieter Paul Verheggen op het podium uitnodigde. Bij wijze van groet gaven ze elkaar een ludieke schouderbox. De toon was direct gezet. Ook Pieter Paul gaf aan dat het Sales Event anders voelt dan normaal, maar dat het desondanks een geweldige en inspirerende dag ging worden!
Masterclasses op Sales Event
Het jaarthema speelde in de masterclasses van Marco Pesch, Derk van Haastert, Peter Vader, Glenn Vergoossen, Emiel Kanters, Bastiaan van Hooft en Frans van Loef een belangrijke rol. Meer dan ooit lag de focus op het delen van kennis, échte verbinding maken, tijd nemen voor de juiste mindset en klantrelaties. Van elke masterclass zijn de presentaties beschikbaar. Klik hier voor een overzicht. Ook de keynotes van Hans Janssen en Marco Hoogerland stonden in dit teken. Hans maakte faam door Barack Obama naar Nederland te halen. In zijn keynote vertelde hij hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen en wat er allemaal bij kwam kijken. Marco ging tijdens zijn keynote dieper in op ‘een team van goud’. Wat is daarvoor nodig en hoe creëer je zelf zo’n team? Vanuit zijn ervaring als oprichter van de Talent Academy Group wist hij de hele zaal te boeien. Klik hier voor meer achtergrondinformatie over deze twee keynotes.
Een bloedstollende wedstrijd tijdens het Sales Event
Natuurlijk waren de verkiezingen van de Commercieel Directeur, Senior Sales Professional en Young Sales Professional van het Jaar, weer belangrijke onderdelen van de dagagenda. Voor alle kandidaten startte in september 2019 de race om de titel al en tijdens het Sales Event wordt dan eindelijk duidelijk wie er met de winst vandoor gaat. Gijs Derks (Renewi), Erwin van Essen (KPN) en Cor Ludema (Miele) waren de beste mensen in hun categorie. Lees hier meer over de reacties van de winnaars
Van de dagvoorzitter
“Vlak voor het event gaat starten maak ik mij altijd een beetje druk of het weer net zo top wordt als het jaar ervoor. Maar zodra de opening geweest is, is het duidelijk: wat een bijzondere dag op een geweldige locatie blijft dit toch. Ik heb weer enorm genoten van alles, van de keynotes tot de pitches en alles er tussenin. De ontroerende blijdschap van de winnaars blijft zo mooi om van dichtbij mee te maken. Maar ook de zilveren en bronzen plekken mogen vooral niet vergeten om trots te zijn. Überhaupt doordringen tot deze grand finale is een hele prestatie! Dat het SMA Event voorlopig mijn laatste dagvoorzitterschap in deze maanden zou zijn, kon ik toen nog niet vermoeden. En ook voor velen van jullie zal de corona-crisis een flinke ramp zijn. Die gedachte doet pijn. Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte en gezondheid de komende tijd!”
Captains Dinner
Een prachtige trommelact waar haast bovennatuurlijk synchroon werd gespeeld – met veel verrassende elementen – markeerde de start. Direct daarna gaf NOS sportverslaggever Chris Wobben acte de presence als avondvoorzitter. Na een kort welkomstwoord van onder andere Stephan Stokkermans van Grand Hotel Huis ter Duin en SMA-voorzitter Pieter Paul Verheggen, ging het inhoudelijke programma van start. Dat bestond uit een heerlijk diner met bijpassende wijnen, verzorgd door Grand Hotel Huis ter Duin. Tussendoor was er een optreden van Illusionist George Parker die enkele verbluffende staaltjes van moderne magic liet zien. Natuurlijk ontbraken de winnaars van het Sales Event 2020niet (nog vol adrenaline van de dag). Een andere opvallende verschijning was paralympisch sporter Fleur Jong; wat een doorzettingsvermogen heeft dit atletiektalent laten zien in de afgelopen jaren. Als fulltime atlete traint ze bij voorkeur samen met valide sporters om ‘zo goed mogelijk te worden’. Met als doel winst op de Olympische Spelen. Klik hier voor een sfeerimpressie van het Captains Dinner.
Foto’s en aftermovie Sales Event 2020
Net als voorgaande jaren hebben we van zowel Het Sales Event overdag als het aansluitende Captains Dinner foto’s gemaakt. Klik hier voor de foto’s van overdag. Tevens is er ook weer een aftermovie gemaakt, deze kun je hier bekijken.