Net als voorgaande jaren waren de masterclasses op het Sales Event 2020 een belangrijk onderdeel van het programma. Tijdens deze editie waren een zevental verschillende sessies waarbij er elke keer een link werd gemaakt naar het jaarthema “Sharing Knowledge is powerful”. De volgende masterclasses waren er dit jaar :
Masterclass 1 : Waarom je mindset de onderscheidende factor is voor meer trouwe klanten
In deze tijd van corona zijn er gelukkig veel andere digitale middelen die ons helpen om contact te houden. Juist nu de persoonlijke afstand groter is, zien we, volgens Glenn Vergoossen hoe belangrijk verbinding en vertrouwen is binnen de al gemaakte klantrelatie. Glenn is trainer bij FranklinCovey dat een interessant model hiervoor heeft gemaakt aan de hand van onderzoek. Glenn deelde graag de resultaten hiervan in zijn masterclass.
Lees meer over deze masterclass.
Masterclass 2 : De digitalisering van het zakelijke netwerk
Gevarieerde masterclasses: al van oudsher één van de paradepaardjes van het Sales Event. Bastiaan van Hooft (LinkedIn) droeg daar dit jaar zijn steentje aan bij: naast verhalen over data, leiderschap en storytelling belichtte hij juist weer een heel andere hoek, die van het online netwerken. Met meer dan 676 miljoen leden op LinkedIn (in meer dan 200 landen) is LinkedIn een gigantisch platform vol contacten. Hoe houd je die van jou warm?
Lees meer over deze masterclass
Masterclass 3 : Delen van kennis is krachtig vanuit Echt Contact
Bij de masterclass van Peter Vader gaat het allemaal om écht contact maken. We leven in een digitale wereld waarbij we snel zijn afgeleid, terwijl persoonlijk contact nog altijd het beste werkt. “We kiezen snel voor online kanalen om contact te hebben. Het gevolg is dat je elkaar niet echt spreekt en geen diepgaand contact maakt. Het gaat te snel om echt iets voor elkaar te betekenen. Als je een sterke zakelijke relatie opbouwt, dan ga je elkaar ook echt een opdracht gunnen. Als je dat durft krijg je een klant waar je op kunt bouwen. De energie die je erin hebt gestopt krijg je op de langere termijn dubbel en dwars terug.”
Lees meer over deze masterclass
Masterclass 4 : Wat jij kan leren van Finding Nemo…
Weg standaard en hallo eigenheid: dat waren de troeven in de masterclass van Marco Pesch over pitchen en presenteren. Hij is comfortzonevergroter bij Happy Good Talk en liet zien welke essentiële sales- en marketingvaardigheden rondom storytelling er zijn. “Er is meer dan genoeg aan ‘standaard’ in de wereld: standaard sprekers, standaard verhalen en standaard grapjes. Waar de markt nu om vraagt is een pakkend verhaal, verteld op een eigen manier.” Hoe hij dat aanpakt legde hij graag uit tijdens het SMA Sales Event?
Lees meer over deze masterclass
Masterclass 5 : Denk je het of weet je het?
Hoe bedrijft The Blade Company als corporate start-up data-gedreven-sales voor Heineken Nederland? Derk van Haastert besprak in zijn masterclass hoe zij dat zo efficiënt en daadkrachtig mogelijk doen: door constant elke beslissing aan data te valideren.
Lees meer over deze masterclass
Masterclass 6 : Growth Hacking in Sales is moeilijk, moeilijk, makkelijk
Emiel Kanters en Thijs van Rosmalen stelden in hun masterclass ‘Growth Hacking’ in sales centraal. Volgens hen zijn veel salesmensen nog steeds erg gericht op het sluiten van de deal. Dat is natuurlijk ook wel de essentie van sales. Maar het kan zoveel leuker worden wanneer je daarvoor moderne online tools benut. Closing the deal zal dan in kwaliteit én kwantiteit toenemen. Een droomscenario voor iedere salesprofessional.
Lees meer over deze masterclass
Masterclass 7 : Free Capacity
Prioriteiten stellen, daar weet Frans van Loef alles van! In zijn masterclass ‘Free Capacity’ nam hij zijn toehoorders mee in zijn kijk op het managen van schaarse organisatiecapaciteit (collectieve tijd & talent). Dat zit vaak in basale dingen: als je bijvoorbeeld een nieuw project of initiatief wilt starten, welk bestaande project ga je dan schrappen? Dat klinkt heel logisch en overzichtelijk, maar is in werkelijkheid best een uitdaging.
Lees meer over deze masterclass