Masterclasses Sales Event 2020

Net als voorgaande jaren waren de masterclasses op het Sales Event 2020 een belangrijk onderdeel van het programma. Tijdens deze editie waren een zevental verschillende sessies waarbij er elke keer een link werd gemaakt naar het jaarthema “Sharing Knowledge is powerful”.  De volgende masterclasses waren er dit jaar :

Masterclass 1 : Waarom je mindset de onderscheidende factor is voor meer trouwe klanten

20200305 SMA Sales Event Masterclasses Glenn VergoossenIn deze tijd van corona zijn er gelukkig veel andere digitale middelen die ons helpen om contact te houden. Juist nu de persoonlijke afstand groter is, zien we, volgens Glenn Vergoossen hoe belangrijk verbinding en vertrouwen is binnen de al gemaakte klantrelatie. Glenn is trainer bij FranklinCovey dat een interessant model hiervoor heeft gemaakt aan de hand van onderzoek. Glenn deelde graag de resultaten hiervan in zijn masterclass.

Lees meer over deze masterclass.

Masterclass 2 : De digitalisering van het zakelijke netwerk

20200305 SMA Sales Event Masterclasses Bastiaan van HooftGevarieerde masterclasses: al van oudsher één van de paradepaardjes van het Sales Event. Bastiaan van Hooft (LinkedIn) droeg daar dit jaar zijn steentje aan bij: naast verhalen over data, leiderschap en storytelling belichtte hij juist weer een heel andere hoek, die van het online netwerken. Met meer dan 676 miljoen leden op LinkedIn (in meer dan 200 landen) is LinkedIn een gigantisch platform vol contacten. Hoe houd je die van jou warm?

Lees meer over deze masterclass

Masterclass 3 : Delen van kennis is krachtig vanuit Echt Contact

20200305 SMA Sales Event Masterclasses Peter VaderBij de masterclass van Peter Vader gaat het allemaal om écht contact maken. We leven in een digitale wereld waarbij we snel zijn afgeleid, terwijl persoonlijk contact nog altijd het beste werkt. “We kiezen snel voor online kanalen om contact te hebben. Het gevolg is dat je elkaar niet echt spreekt en geen diepgaand contact maakt. Het gaat te snel om echt iets voor elkaar te betekenen. Als je een sterke zakelijke relatie opbouwt, dan ga je elkaar ook echt een opdracht gunnen. Als je dat durft krijg je een klant waar je op kunt bouwen. De energie die je erin hebt gestopt krijg je op de langere termijn dubbel en dwars terug.”

Lees meer over deze masterclass

Masterclass 4 : Wat jij kan leren van Finding Nemo…

20200305 SMA Sales Event Masterclasses Marco PeschWeg standaard en hallo eigenheid: dat waren de troeven in de masterclass van Marco Pesch over pitchen en presenteren. Hij is comfortzonevergroter bij Happy Good Talk en liet zien welke essentiële sales- en marketingvaardigheden rondom storytelling er zijn. “Er is meer dan genoeg aan ‘standaard’ in de wereld: standaard sprekers, standaard verhalen en standaard grapjes. Waar de markt nu om vraagt is een pakkend verhaal, verteld op een eigen manier.” Hoe hij dat aanpakt legde hij graag uit tijdens het SMA Sales Event?

Lees meer over deze masterclass

Masterclass 5 : Denk je het of weet je het?

20200305 SMA Sales Event Masterclasses Derk van HaastertHoe bedrijft The Blade Company als corporate start-up data-gedreven-sales voor Heineken Nederland? Derk van Haastert besprak in zijn masterclass hoe zij dat zo efficiënt en daadkrachtig mogelijk doen: door constant elke beslissing aan data te valideren.

Lees meer over deze masterclass

 

Masterclass 6 : Growth Hacking in Sales is moeilijk, moeilijk, makkelijk

20200305 SMA Sales Event Masterclasses Emiel KantersEmiel Kanters en Thijs van Rosmalen stelden in hun masterclass ‘Growth Hacking’ in sales centraal. Volgens hen zijn veel salesmensen nog steeds erg gericht op het sluiten van de deal. Dat is natuurlijk ook wel de essentie van sales. Maar het kan zoveel leuker worden wanneer je daarvoor moderne online tools benut. Closing the deal zal dan in kwaliteit én kwantiteit toenemen. Een droomscenario voor iedere salesprofessional.

Lees meer over deze masterclass

Masterclass 7 : Free Capacity

20200305 SMA Sales Event Masterclasses Frans van LoefPrioriteiten stellen, daar weet Frans van Loef alles van! In zijn masterclass ‘Free Capacity’ nam hij zijn toehoorders mee in zijn kijk op het managen van schaarse organisatiecapaciteit (collectieve tijd & talent). Dat zit vaak in basale dingen: als je bijvoorbeeld een nieuw project of initiatief wilt starten, welk bestaande project ga je dan schrappen? Dat klinkt heel logisch en overzichtelijk, maar is in werkelijkheid best een uitdaging.

Lees meer over deze masterclass

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen